Suomalaisen ruoan päivän kampanja ylitti odotukset
Uutinen
Suomalaisen ruoan päivän kampanja ylitti odotukset
22.10.2020
Suomalaisen ruoan kampanja onnistui yli odotusten ja pelkästään sosiaalisen median kautta tavoitettiin yli 1,5 miljoonaa suomalaista. Tulokset paranivat huimasti viime vuodelta.
Kotimainen ruoka haluttiin tuoda entistäkin kiinteämmäksi osaksi kuluttajien arkea, joten Ruokatieto lanseerasi valtakunnallisen Suomalaisen ruoan päivän vuonna 2019. Menestykkään lanseerauksen jälkeen haluttiin jatkaa suomalaisten sitouttamista juhlapäivään myös tänä vuonna
ja jatkaa Suomalaisen ruoan päivän vakiinnuttamista perinteeksi.
Kampanja onnistui kaiken kaikkiaan yli odotusten, niin kustannustehokkuuden kuin näkyvyydenkin kannalta. Sosiaalisen median (facebook & Instagram) maksetulla mainonnalla tavoitettiin kampanjan aikana 1 580 566 yksittäistä henkilöä. Kampanjassa oli mukana niin vaikuttava määrän niin yksityisiä henkilöitä, sosiaalisen median vaikuttajia, yrityksiä, yhteisöjä, järjestöjä, julkisen sektorin toimijoita kuin poliittisia vaikuttajikin. Kaiken kaikkiaan kampanjan näyttökertoja on ollut yli 60 miljoonaa. Kampanja näkyi sosiaalisen median lisäksi laalti mm. printti- ja ulkomainonnassa.
Tämän vuoden kampanjan tarkoituksena oli tavoittaa ja informoida kuluttajia ja saada heidät osallistumaan Suomalaisen ruoan päivään 4.9.2020. Kampanjan tavoittavuuden, näyttökertojen ja sitoutumisten tulosten pohjalta voidaan todeta, että kampanja oli menestys!
Kampanjan toteutusajankohta oli 20.7.–10.9.2020.
#suomalaisenruoapäivä #hyvääsuomesta