Takaisin Mediakutsu: MTK 100 -työkoneiden ja suomenhevosten juhlakulkue ja toritapahtuma Helsingissä perjantaina 9.6.

06.06.2017

Historialliset traktorit, työkoneet ja suomenhevoset valloittavat Helsingin keskustan perjantaina 9.6. kello 9–15. Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ja sen yhteistyökumppanit tuovat maa- ja metsätaloudessa käytettyjä historiallisia työkoneita näytille avoimeen yleisötapahtumaan Helsingin Rautatientorille. Järjestön ja Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlan kunniaksi järjestettävässä tapahtumassa on mukana myös viimeisintä traktori-, puimuri- ja metsätyökonekalustoa. Torilla on luvassa maaseutuhenkistä ohjelmaa, nähtävää ja koettavaa koko perheelle

Noin sadan maaseudun työkoneen ja suomenhevosten kavalkadi lähtee liikkeelle Kaisaniemen puistokujalta kello 13.15. MTK 100 -työkonekavalkadi kulkee Rautatientorin ja Rautatieaseman ohi Mannerheimintietä pitkin kohti Messukeskusta, jossa on samanaikaisesti käynnissä MTK:n 34. liittokokous. Valtaosa Rautatientorin näyttelykalustosta jää torille, jossa ohjelma jatkuu kello 15 asti.

Kutsumme toimituksenne edustajan tapahtuman avaukseen Rautatientorille kello 9. Toritapahtuman avaa MTK:n 3. puheenjohtaja Markus Eerola.

Lisätietoa MTK 100 traktorikavalkadi -tapahtumasta:

Klaus Hartikainen, viestintäjohtaja, 040 169 2060
Paavo Vilminko, puheenjohtaja, Masinistit ry, 0400 487 048 (esillä oleva historiallinen traktorikalusto)
Matti Rehula, järjestökonsulentti, MTK-Satakunta, 040 581 3149 (työhevoset)
Bettina Lindfors, MTK 100 tuottaja, 040 920 9810 (MTK 100)
Emma Pihkala, MTK 100 markkinointikoordinaattori, 040 920 9831

Tapahtuma somessa: #työkonekavalkadi, #mtk100