Takaisin Tulevan viikonlopun aikana Startup Weekend Helsinki Food kerää Maalaistentalon kellariin Simonkadulle 60 visionääriä toteuttamaan ennakkoluulottomia ratkaisuja elintarvikealalle

27.01.2017

Startup Weekend Helsinki Food luo Simonkadulle kohtaamispaikan, jossa tavoitteena on löytää eri alojen opiskelijoiden, asiantuntijoiden ja aiheesta kiinnostuneiden kesken uusia ratkaisuja ja innovaatioita elintarvikealle. Tapahtuman ruokateema käsittää kaikki elintarvikeketjun vaiheet pellolta pöytään. Eri aloja edustavat osallistujat takaavat monipuoliset ideat ja näkökulmat viikonlopun työn pohjaksi.

Tapahtuman avauspuheenvuoron pitää Erica Liewendahl Pauligilta. Pauligilla on 140 vuoden kokemus uusien makujen ja innovaatioiden ennakkoluulottomasta etsimisestä yllättävistäkin paikoista. Liewendahlin mukaan kuluttajan tarpeiden ja toiveiden menestyksekäs ennakointi vaatii sekä tarkkaavaisuutta että muuntautumiskykyä.

Paulig on äskettäin ostanut osake- enemmistön Golden& Green Foods Startup yrityksestä. Maailma muuttuu nopeasti ja Paulig haluaa olla mukana kehittämässä tulevaisuuden ruokaa. "Osallistumme innolla Startup Weekend Helsinki Food -tapahtumaan ja toivomme voivamme auttaa monta uutta ideaa maailmaan".

Viikonlopun aikana osallistujilla on 54 tuntia aikaa kehittää parhaimmiksi äänestämistään ideoista todellisuudessa toimivia ratkaisuja ja palveluita. Osallistujat työskentelevät tiimeissä viikonlopun aikana, ja sunnuntai iltana tiimit esittelevät työnsä tulokset tuomareista koostuvalle raadille. Kolme parasta tiimiä palkitaan Pauligin tuotelahjoituksin ja paras tiimi saa 1000 euron arvosta Nordic Law -lakiasiaintoimiston palveluita sekä tapaamiset Sitran ja Founder Instituten asiantuntijoiden kanssa. Lisäksi voittajatiimi saa vuoden ilmaisen jäsenyyden ruokaasuomesta.fi sivustolle.

Startup Weekend -tapahtumat ovat tuottaneet maailmanlaajuisesti monia uusia yrityksiä. Tapahtuman tärkein anti jokaiselle osallistujalle liittyy oman näkökulman laajentumiseen ja kattavan kontaktiverkoston luomiseen.

Tilaisuus on osa Boosti-hankkeen toimintaa ja osa MTK:n 100v juhlavuotta. http://www.mtkuusimaa.fi/boosti/

Lisätietoja Startup Weekend Helsinki Food tapahtumasta: http://www.up.co/communities/finland/helsinki/startup-weekend/9943 . Tapahtuma alkaa perjantaina 27.1 kl. 16:00 osoitteessa Simonkatu 6, Helsinki.

Yhteydenotot:

Leena Saari, leena.saari@mtk.fi tai 0400 871 622