Takaisin MTK:n Mäki-Hakola hakee evästyksiä maaseudun yrittäjyyden kehittämiseksi

MTK:n Mäki-Hakola hakee evästyksiä maaseudun yrittäjyyden kehittämiseksi

20.01.2017

Miten sinä kehittäisit tulevaisuuden maaseudun yrittäjyyttä? Maaseutuverkostoon on perustettu tulevaisuuden maaseutuyrittämisen teemaryhmä vuosiksi 2017-2018. Teemaryhmä keskittyy etenkin yrittämisen uusiin muotoihin ja toimintatapoihin. Työryhmä on aloittanut työnsä ja haluaa kyselyllä kerätä ajatuksia yrittäjyyden edistämiseksi. Linkki kyselyyn: https://www.webropolsurveys.com/S/8C4A471774CECED3.par

Teemaryhmän tavoitteena on ravistella maaseudun yrittäjyyden nykykäytäntöjä, luoda ja koota ajatuksia uusista liiketoimintamuodoista sekä -tavoista. Tavoitteena on myös kytkeä maaseudun monipuolinen yrittäjyys yhteiskunnan muutokseen ja löytää yrittäjille ne mahdollisuudet, joita muutokset tarjoavat. Ryhmä tulee tapahtumien ja tilaisuuksien lisäksi myös viestimään muun muassa twitterissä hashtageilla #yrittäjyys ja  #maaseutu2020

Teemaryhmän koordinaattorina toimii Marko Mäki-Hakola MTK:sta. Ryhmään kuuluvat Harri Paloheimo Coreorient Oy:stä, Petri Rinne Leader- sekä kylätoiminnasta, Petri Malinen Suomen Yrittäjistä, Juuso Kalliokoski MMM:sta ja Reijo Martikainen Mavista. Ryhmän sihteereinä toimivat Joel Karlsson ja Juha-Matti Markkola verkostopalveluista. Teemaryhmä tulee kokoamaan ad hoc -ryhmiä pohtimaan erityiskysymyksiä, kuten rahoitusta sekä digitalisaatiota.

Kyselyn avoimissa kommenteissa teemaryhmä kysyy muun muassa halukkuutta osallistua mahdollisten ad hoc -ryhmien työhön. Vastausaikaa kyselyyn on 3.2.2017 saakka.

Lisätietoja:

Ryhmän koordinaattori: