Hack the food: Food business
Tiedote
Hack the food: Food business
03.03.2018
Tilaisuuteen odotetaan noin 50 henkilön monipuolista ja kansainvälistä osallistujajoukkoa, jotka valitsevat ennakkoon, minkä haasteen ratkaisuun he keskittyvät viikonlopun aikana. Tilaisuuden avaus on perjantaina 9.3.2018 kello 17.
Viikonlopun aikana ratkotaan seuraavia haasteita:
- Logistiikka -haaste
Tuottajalta kuluttajalle. Kuinka kuluttaja voi saada tuotteet itselleen mahdollisimman kustannustehokkaasti? - Tuotteistaminen& brändäys, kuluttajahankinta ja markkinointi
Kuinka verkossa toimiva kauppa tai shop-in-shop malli voi tukea esim. perhekoon yritystä tuotteistamisessa ja brändäämisessä? Kuinka lisätä kiinnostusta tilata ruokaostoksia verkon kautta? Kuinka markkinoida palveluita kokeilunhaluisille? Kuinka luoda mielenkiintoiset ja erottuvat tuotesegmentit? Kuinka luoda uskollisia asiakkaita? - Kansainvälistyminen& vienti
Kuinka aloittaa yrityksen kansainvälistyminen suoraa verkkokaupasta? Kohdemaat, tuotteet, strategia?
Perjantai iltana osallistujat muodostavat tiimejä ja pyrkivät työstämään ongelmaan ratkaisua mahdollisimman pitkälle viikonlopun aikana. Kilpailun osallistujat esittelevät ratkaisuideansa sunnuntai iltapäivän aikana tuomaristolle, joista parhaat ideat myös palkitaan. Tapahtumassa mukana olevien yhteistyökumppaneiden yritysten edustajien tehtävänä on toimia mentoreina ja käydä vuoropuhelua osallistujien kanssa, jakaa omaa osaamistaan ja haastaa osallistujia ratkomaan ongelmia. Hackathonissa mukana myös seuraavat Key Note -puhujat, joilta kuullaan mielenkiintoisia puheenvuoroja:
Tino Singh, perustaja ja toimitusjohtaja, Two Dads
Matti Santala, perustajajäsen ja toimitusjohtaja, A21
Martti Paatela, perustajajäsen ja toimitusjohtaja, Epic Foods
Lisätietoja:
Janne Saarikko, Founders Institute
040 864 3017, janne.saarikko@founderinstitute.net
Leena Markiet, MTK
040 087 1622, leena.markiet@mtk.fi
hackthefood.com
Facebook: https://www.facebook.com/events/834638680053922/