Syö hyvää Suomesta –kampanja lihantuotannon tietoisuuden lisäämisestä onnistui jälleen
.png)
Uutinen – Kotieläimet ja maito
Syö hyvää Suomesta –kampanja lihantuotannon tietoisuuden lisäämisestä onnistui jälleen
25.1.2021
MTK:n ja sisältömarkkinointitoimisto Dinglen kesällä 2020 onnistuneesti toteuttama Syö hyvää Suomesta –digikampanja sai jatkoa loppuvuodesta. Kampanja vahvisti entisestään erityisesti 18–40 -vuotiaiden kaupunkilaisnaisten tietoisuutta ja muistijälkeä kotimaisen lihan vastuullisuudesta, ekologisuudesta ja ravitsemuksellisuudesta.
Kampanjassa hyödynnettiin pääosin kesällä sosiaalisessa mediassa sekä MTV Netti-TV:ssä hyvin toimineita mainosmateriaaleja, joiden kasvoina oli suomalaisia lihantuottajia sekä suosittu somevaikuttaja Natalia Salmela. Tällä kertaa kampanjaan otettiin mukaan myös Instagram Stories, jonka avulla kampanjaan saatiin lisää interaktiivisuutta. Lisäksi kampanjan tavoittavuutta laajennettiin entisestään Ruutu Netti-TV:n myötä.
Kampanja saavutti tavoitteensa jälleen tehokkaasti, sillä yli 600 000 kohderyhmään kuulunutta henkilöä näki kampanjamateriaaleja yhteensä 5,5 miljoonaa kertaa. Videoita katsottiin loppuun asti lähes 700 000 kertaa, ja kampanjan kotisivuilla vierailtiin yli 11 000 kertaa. Kohderyhmälle tehdyn kyselytutkimuksen perusteella peräti 76 prosenttia vastanneista koki saaneensa materiaaleista uutta tietoa suomalaisesta lihatuotannosta ja jopa 38 prosenttia uskoo ostavansa kotimaista lihaa jatkossa useammin.
Kampanjoiden myötä myös tietoisuus MTK:sta on kasvanut. Etenkin positiivinen mielikuva järjestöstä on noussut.
Kustannustehokasta kohderyhmän tavoittamista ja suomalaisen ruoantuotannon arvostuksen kasvattamista digimarkkinoinnin keinoin on tarkoitus jatkaa lähitulevaisuudessa muun muassa tuotantoeläinten hyvinvointiin keskittyvällä kampanjoinnilla.
Lue lisää suomalaisesta sian-, broilerin-, naudan- ja lampaanlihan tuotannosta Syö hyvää Suomesta -kampanjasivuilta.

Saara Patama
asiantuntija
nauta- ja lammasasiat, rehuasiat, lihavaliokunnan, nauta- ja lammasverkoston sihteeri. maataloustuotemarkkinoiden edunvalvonta
+35844 0539 285

Mari Lukkariniemi
liha-asiantuntija
lihavaliokunnan, sika-, siipikarjanliha- ja kananmunaverkoston sihteeri, maataloustuotemarkkinoiden edunvalvonta
+35840 171 9070

Kaija Stormbom
viestinnän suunnittelija
maatalous, elinkeinopolitiikka, maaseutuyrittäjyys, elintarvikkeet ja suomalainen ruoka
+35820 413 2385
+35840 848 9559
aiheet: liha, nauta, siipikarja, sika, naudanliha, sianliha, broileri, lammas, salmonella, lampaanliha, syöhyvääsuomesta, lihakampanja, suomalainen liha, broilerinliha, antibiootti, salmonellavapaa, siansaparo, kanannokka, broilerinnokka, nokka, saparo
Liittyvät sisällöt:
- Suomalaista laatulihaa lautaselle – Syö hyvää Suomesta –lihakampanja tarjoaa faktatietoa lihasta
- Syö hyvää Suomesta -lihakampanja ylsi tavoitteisiinsa hienosti
- Syö hyvää Suomesta -lihakampanja saa jatkoa
- Kuluttaminen & tulevaisuuden ruoka webinaari 17.3.
- Eläinten hyvinvointikampanjan toinen aalto starttasi
- Miten suomi.fi-valtuutus tehdään? – Katso tallenne
- Tietämys kotimaisten tuotantoeläinten hyvinvoinnista kasvoi kampanjoinnin myötä
Ajankohtaista
> Lue lisää ajankohtaisia