Tarjolla ruokaa keholle ja videotaidetta kulttuurinälkään

MTK100_Lehmusruusu_lampaat2_600x316px_72res.jpg

16.1.2017

MTK-Pirkanmaa tarjoaa juhlavuotensa alkamisen kunniaksi hernekeittoa ja taidetta kulttuurinälkään tuomalla taiteilija Teemu Lehmusruusun videotaideteoksen Tampereen Keskustorille. Avajaispäivänä 17.1. on tarjolla hernekeittoa niin kauan kuin sitä riittää.

Installaatio- ja mediataitelija Teemu Lehmusruusun 5.5 -videotaideteos tutkii visuaalisesti maa- ja metsätalousyrittäjien työnkuvaa, haasteita ja muutospaineita nyky-yhteiskunnassa. Teos tuo maaseudun näkymiä kaupunkeihin suomalaisten pohdittavaksi. Teos on lähtölaukaus MTK:n ja MTK-Pirkanmaan 100 juhlavuodelle, joka on myös osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa.

Teosta esitetään Tampereen keskustorilla, vanhan kirkon kellotapulin etelänpuoleisellä seinällä 17.1.-22.1.2017 klo 16:00 - 22:00.

Syödään Yhdesssä

Juhlavuoden avajaisiksi MTK-Pirkanmaa tuo keskustorille tiistaina 17.1. soppatykin teemalla ”Syödään Yhdessä” ja tarjoilee teoksen äärellä maksutonta hernesoppaa yleisölle klo 16:00 - 18:00. Syömisen lomassa voi jutella ja haastatella paikalla olevia viljelijöitä heidän työstään. Hernekeittoa on varattuna noin 500 annosta.

MTK 100 vuotta kasvua juhlavuosi 2017

MTK ja MTK-Pirkanmaa ja valtaosa jäsenyhdistyksistämme viettävät 100-vuotisjuhliaan 2017. Juhlavuoden tunnuslause on 100 vuotta kasvua ja teemana ammattiylpeys. Vuosi on mahdollisuus kertoa suomalaisille maaseudun elinkeinojen historiasta, nykypäivän vastuullisuudesta ja tulevaisuudesta ammattiylpeyttä esille tuovien kasvutarinoiden avulla.

Juhlavuotenamme on Pirkanmaalla luvassa mm. (maa)tilataidetta, joka tulemaan näkymään maisemassa läpi vuoden. Etsimme myös arvokasta mutta edullista pirkanmaalaista juhlaruokaa yhdessä mm. Aamulehden ja Pirkanmaan maakuntaliiton kanssa.

MTK 100 ohjelma on osa Suomi 100 -juhlaohjelmaa. Vuodesta lisää: www.kasvutarinoita.fi

Lue lisää 5.5 -videotaideteoksesta ja kuvataitelijasta, www.kasvutarinoita.fi
Lehdistökuvia 5.5 -videoteoksesta, https://adobe.ly/2hCQ3sv