null Katso jäsenkampanjamme "Vedetään yhtä köyttä" videot - miksi MTK on jäsenilleen tärkeä?

Uutinen – Jäsenyys

Katso jäsenkampanjamme "Vedetään yhtä köyttä" videot - miksi MTK on jäsenilleen tärkeä?

12.3.2021

MTK: jäsenkampanja on ollut käynnissä kuukauden päivät. Kampanjassa esitellään, miten MTK:n jäsenet eri tuotantosuunnista vetävät yhtä ja samaa köyttä yhteisen edunvalvonnan ja yhteisten tavoitteiden eteen. Jäsenkampanja starttasi 10.2.2021 koko sivun ilmoituksella Maaseudun Tulevaisuudessa ja se on jatkunut mm. Alfa TV:llä, somekanavissa, MT:n digisisällöissä sekä MTV:n Katsomossa ja Nelosen Ruutu-suoratoistopalvelussa. Kampanja on suunnattu jäsenillemme, mutta videot ovat tavoittaneet ja puhuttaneet laajasti myös sidosryhmiämme ja muita suomalaisia.

Jäsenten olisi vaikeaa tehdä edunvalvontaa ilman MTK:ta, ja MTK ei voisi vaikuttaa ilman jäseniään toteuttaessaan tehtäväänsä tuottajien, metsänomistajien ja maaseutuyrittäjien edunvalvojana.

Videon lyhyempi versio löytyy täältä.


Kampanjan kantava idea ja visuaalisuus on johdettu tästä tematiikasta. Maatalousyrittäjiä, metsänomistajia ja yhteistä järjestöä tarvitaan vetämään samaa köyttä samaan suuntaan. Köydestä irti päästäminen jättää jäljelle jääville entistä isomman vetovastuun. Uusien jäsenien myötä vetäminen taas helpottuu.

 

Kampanjan videot ja sosiaalisen median sisällöt tuovat kuuluviin jäsenten äänen ja nostavat esiin MTK:n tekemän työn ja yhteistoiminnan merkityksen. Jäsenten ja järjestön luottamus- sekä toimihenkilöiden työ on yhtä tärkeä osa tästä kokonaisuudesta, tehdään sitä sitten pellolla, metsässä, navetassa tai toimistossa. Kampanja painottuu erilaisia jäseniä kuvaaviin videoihin, niiden hyödyntämiseen sosiaalisessa mediassa sekä samaa aineistoa hyödyntävään printtimainontaan.



Videoita on seitsemän, ja ne julkaistaan muutaman päivän välein Facebookissa ja Youtubessa sekä MTK:n sivuilla www.mtk.fi/jasenyys , joilta löytyy myös tietoa jäsenyyden tuomista hyödyistä.



Kampanjan sisällöt tuovat kuuluviin jäsenten äänen ja nostavat esiin MTK:n edunvalvonnan merkityksen heidän elinkeinolleen. Lisäksi mainostetaan eri suoratoistokanavilla ja Maaseudun Tulevaisuudessa.

 

Kampanjan on suunnitellut ja toteuttanut viestintätoimisto Pohjoisranta BCW.

 



Perttu Pyykkönen

edunvalvontajohtaja

ryhmän yleisjohto

+35820 413 2520

+358400 754 928

Klaus Hartikainen

viestintäjohtaja

+35820 413 2316

+35840 169 2060

aiheet: mtk, jäsenkampanja