null Kotimaisten avomaakasvisten kampanja starttaa 

Artikkeli – Kotimainen ruoka

Kotimaisten avomaakasvisten kampanja starttaa 

16.6.2021

MTK, SLC ja perunan- ja avomaan vihannesten tuottajat aloittavat 17.6. kampanjan kotimaisten avomaakasvisten puolesta.  Mukana kampanjassa ja rahoittajina ovat myös kauppaketjut K-ryhmä, S-ryhmä ja Lidl sekä Tuoreverkko ja Ålands trädgårdshall. Markkinointikampanjan keulakuvana on kongolaissyntyinen rap-artisti PastoriPike. Kampanja kestää 15.8. saakka. 

“Jos ruoka on hyvää, sulla on kaikki hyvin”, sanoo PastoriPike. Kotimaiset kasvikset ovat puhtaita, terveellisiä ja rakkaudella kasvatettuja – täydellisiä Piken wokkiin. Pike kokkailee fiiliksen mukaan ja opettaa lapsilleen, että kasvikset ovat osa elämää. Tutustu kotimaisiin avomaan kasviksiin ja poimi herkulliset reseptit osoitteessa kasvikset.fi/hyvinvointiasuomesta

Digikampanjointi kohdistetaan erityisesti kaupungissa asuviin 18–25-vuotiaisiin nuoriin sekä 25–45-vuotiaisiin perheellisiin kuluttajiin.  Tavoitteena on lisätä kuluttajien kiinnostusta erityisesti satokauden kasviksia kohtaan sekä kasvattaa kotimaisten kasvisten kulutusta.

Markkinointikampanjan keulakuvana on mm. Farmi Suomi -tv-ohjelmasta tuttu kongolaissyntyinen rap-artisti PastoriPike. Kampanjassa hän kertoo suomalaisista kasviksista tarinoiden ja ruuanvalmistuksen keinoin. Markkinointimateriaaleissa hyödynnetään myös kuvamateriaalia maatiloilta ja tilaesittelyjä sekä vuoden 2020 Kokiksi valitun Lari Heleniuksen ja MTK:n Heidi Siivosen reseptejä.  

Kampanjan toteutuksesta vastaa sisältömarkkinointitoimisto Dingle yhdessä videotuotantoyhtiö Cocoan kanssa. Kaikista mainosmateriaaleista ohjataan kampanjan laskeutumissivun sisältöihin kasvikset.fi-sivuille. 

Kampanjan kotisivut/pääsivut ovat täällä: 

Kampanjan kaikki alasivut:
Parasta juuri nyt 
Reseptit, kokkaa kesä lautaselle 
Pellolta pöytään 



Hyvinvointia Suomesta

Kampanja on osa laajempaa Hyvinvointia Suomesta -konseptia, jossa pyritään tuomaan maaseudun merkitystä näkyvämmäksi ja lisäämään maataloustyön arvostusta kaupunkilaisten keskuudessa. Kampanjaa on tarkoitus jatkaa talvella ja kesällä 2022.

Lisätietoja myös ruokamarkkina-asiantuntija Heidi Siivonen, MTK, 040 568 8802


Klaus Hartikainen

viestintäjohtaja

+35820 413 2316

+35840 169 2060

Kaija Stormbom

viestinnän suunnittelija

maatalous, elinkeinopolitiikka, maaseutuyrittäjyys, elintarvikkeet ja suomalainen ruoka

+35820 413 2385

+35840 848 9559

Mika Virtanen

kasvinviljelyasiamies

puutarha-asiat, peltokasvivaliokunnan sihteeri, Juuresten-, Kaalin- ja Sipulintuottajat ry, kasvinsuojeluasiat, torjunta-aineet, kasvinterveysasiat, siemenasiat, kylvösiemenjaoston sihteeri, maataloustuotemarkkinoiden edunvalvonta, vieraslajiasiat, lannoiteasiat

+35820 413 2468

+358400 544 728

Antti Lavonen

kasvinviljelyasiamies

erikoiskasviasiat, erikoiskasvivaliokunnan sihteeri, sokerijuurikas-, peruna- ja tärkkelysperunaverkoston sihteeri, sokerijuurikasneuvotteluryhmän sihteeri, perunan menekinedistäminen, maataloustuotemarkkinoiden edunvalvonta

+35820 413 2462

+35840 558 0512

aiheet: ruoka, kotimainen ruoka, satokausi, kasvikset, sadonkorjuu, suomalainen ruoka, kotimaiset kasvikset, kasvis, vihannes, kasviskampanja, sato, juures, juurikas, resepti, pastoripike

Suositellut artikkelit

MTK, lihatalot ja maitovaltuuskunta aloittavat 14.4. kampanjoinnin tuotantoeläinten hyvinvoinnista. Kampanja osuu ajankohtaiseen hetkeen - uusi eläinten hyvinvointilaki on menossa eduskunnan käsittelyyn...

MTK käynnistää Syö hyvää Suomesta –lihakampanjan, jonka päätavoitteena on parantaa suomalaisen naudan-, sian-, broilerin- ja  lampaanlihan mainetta kertomalla lihantuotantomme vahvuuksista, vähentää...