Takaisin Kotimaisten avomaakasvisten kampanja starttaa 

Artikkeli – Maatalous ja suomalainen ruoka

Kotimaisten avomaakasvisten kampanja starttaa 

16.06.2021

MTK, SLC ja perunan- ja avomaan vihannesten tuottajat aloittavat 17.6. kampanjan kotimaisten avomaakasvisten puolesta.  Mukana kampanjassa ja rahoittajina ovat myös kauppaketjut K-ryhmä, S-ryhmä ja Lidl sekä Tuoreverkko ja Ålands trädgårdshall. Markkinointikampanjan keulakuvana on kongolaissyntyinen rap-artisti PastoriPike. Kampanja kestää 15.8. saakka. 

“Jos ruoka on hyvää, sulla on kaikki hyvin”, sanoo PastoriPike. Kotimaiset kasvikset ovat puhtaita, terveellisiä ja rakkaudella kasvatettuja – täydellisiä Piken wokkiin. Pike kokkailee fiiliksen mukaan ja opettaa lapsilleen, että kasvikset ovat osa elämää. Tutustu kotimaisiin avomaan kasviksiin ja poimi herkulliset reseptit osoitteessa kasvikset.fi/hyvinvointiasuomesta

Digikampanjointi kohdistetaan erityisesti kaupungissa asuviin 18–25-vuotiaisiin nuoriin sekä 25–45-vuotiaisiin perheellisiin kuluttajiin.  Tavoitteena on lisätä kuluttajien kiinnostusta erityisesti satokauden kasviksia kohtaan sekä kasvattaa kotimaisten kasvisten kulutusta.

Markkinointikampanjan keulakuvana on mm. Farmi Suomi -tv-ohjelmasta tuttu kongolaissyntyinen rap-artisti PastoriPike. Kampanjassa hän kertoo suomalaisista kasviksista tarinoiden ja ruuanvalmistuksen keinoin. Markkinointimateriaaleissa hyödynnetään myös kuvamateriaalia maatiloilta ja tilaesittelyjä sekä vuoden 2020 Kokiksi valitun Lari Heleniuksen ja MTK:n Heidi Siivosen reseptejä.  

Kampanjan toteutuksesta vastaa sisältömarkkinointitoimisto Dingle yhdessä videotuotantoyhtiö Cocoan kanssa. Kaikista mainosmateriaaleista ohjataan kampanjan laskeutumissivun sisältöihin kasvikset.fi-sivuille. 

Kampanjan kotisivut/pääsivut ovat täällä: 

Kampanjan kaikki alasivut:
Parasta juuri nyt 
Reseptit, kokkaa kesä lautaselle 
Pellolta pöytään 



Hyvinvointia Suomesta

Kampanja on osa laajempaa Hyvinvointia Suomesta -konseptia, jossa pyritään tuomaan maaseudun merkitystä näkyvämmäksi ja lisäämään maataloustyön arvostusta kaupunkilaisten keskuudessa. Kampanjaa on tarkoitus jatkaa talvella ja kesällä 2022.

Lisätietoja myös ruokamarkkina-asiantuntija Heidi Siivonen, MTK, 040 568 8802


Klaus Hartikainen

jäsenviestintäpäällikkö

jäsenviestinnän koordinointi ja toteutus

+358 20 413 2316

+358 40 169 2060

Kaija Stormbom

viestinnän asiantuntija

maatalous, elinkeinopolitiikka, maaseutuyrittäjyys, elintarvikkeet ja suomalainen ruoka

+358 20 413 2385

+358 40 848 9559

Mika Virtanen

asiantuntija, puutarha ja kasvinterveys

kasvinsuojelu, lannoitteet ja torjunta-aineet, siemenasiat, maataloustuotemarkkinoiden edunvalvonta, vieraslajit

+358 20 413 2468

+358 40 054 4728

Antti Lavonen

asiantuntija, sokeri ja peruna

erikoiskasvit, sokerijuurikas, perunan menekinedistäminen, maataloustuotemarkkinoiden edunvalvonta

+358 20 413 2462

+358 40 558 0512

aiheet: ruoka, kotimainen ruoka, satokausi, kasvikset, sadonkorjuu, suomalainen ruoka, kotimaiset kasvikset, kasvis, vihannes, kasviskampanja, sato, juures, juurikas, resepti, pastoripike