Takaisin
Kotimaisten avomaakasvisten kampanja starttaa
Artikkeli – Maatalous ja suomalainen ruoka
Kotimaisten avomaakasvisten kampanja starttaa
16.06.2021
MTK, SLC ja perunan- ja avomaan vihannesten tuottajat aloittavat 17.6. kampanjan kotimaisten avomaakasvisten puolesta. Mukana kampanjassa ja rahoittajina ovat myös kauppaketjut K-ryhmä, S-ryhmä ja Lidl sekä Tuoreverkko ja Ålands trädgårdshall. Markkinointikampanjan keulakuvana on kongolaissyntyinen rap-artisti PastoriPike. Kampanja kestää 15.8. saakka.
“Jos ruoka on hyvää, sulla on kaikki hyvin”, sanoo PastoriPike. Kotimaiset kasvikset ovat puhtaita, terveellisiä ja rakkaudella kasvatettuja – täydellisiä Piken wokkiin. Pike kokkailee fiiliksen mukaan ja opettaa lapsilleen, että kasvikset ovat osa elämää. Tutustu kotimaisiin avomaan kasviksiin ja poimi herkulliset reseptit osoitteessa kasvikset.fi/hyvinvointiasuomesta
Digikampanjointi kohdistetaan erityisesti kaupungissa asuviin 18–25-vuotiaisiin nuoriin sekä 25–45-vuotiaisiin perheellisiin kuluttajiin. Tavoitteena on lisätä kuluttajien kiinnostusta erityisesti satokauden kasviksia kohtaan sekä kasvattaa kotimaisten kasvisten kulutusta.
Markkinointikampanjan keulakuvana on mm. Farmi Suomi -tv-ohjelmasta tuttu kongolaissyntyinen rap-artisti PastoriPike. Kampanjassa hän kertoo suomalaisista kasviksista tarinoiden ja ruuanvalmistuksen keinoin. Markkinointimateriaaleissa hyödynnetään myös kuvamateriaalia maatiloilta ja tilaesittelyjä sekä vuoden 2020 Kokiksi valitun Lari Heleniuksen ja MTK:n Heidi Siivosen reseptejä.
Kampanjan toteutuksesta vastaa sisältömarkkinointitoimisto Dingle yhdessä videotuotantoyhtiö Cocoan kanssa. Kaikista mainosmateriaaleista ohjataan kampanjan laskeutumissivun sisältöihin kasvikset.fi-sivuille.
Kampanja on osa laajempaa Hyvinvointia Suomesta -konseptia, jossa pyritään tuomaan maaseudun merkitystä näkyvämmäksi ja lisäämään maataloustyön arvostusta kaupunkilaisten keskuudessa. Kampanjaa on tarkoitus jatkaa talvella ja kesällä 2022.
Lisätietoja myös ruokamarkkina-asiantuntija Heidi Siivonen, MTK, 040 568 8802
Klaus Hartikainen
jäsenviestintäpäällikkö
jäsenviestinnän koordinointi ja toteutus
+358 20 413 2316
+358 40 169 2060
Kaija Stormbom
viestinnän asiantuntija
maatalous, elinkeinopolitiikka, maaseutuyrittäjyys, elintarvikkeet ja suomalainen ruoka