MTK ja Satokausikalenteri yhdistävät voimansa kotimaisten kasvisten käytön lisäämiseksi
Uutinen – Maatalous ja suomalainen ruoka
MTK ja Satokausikalenteri yhdistävät voimansa kotimaisten kasvisten käytön lisäämiseksi
25.05.2023
Kampanjan tavoitteena on innostaa ihmisiä valitsemaan kotimaisia kasviksia ja perunaa osaksi jokapäiväistä ruokavaliota. Kampanja sosiaalisessa mediassa tarjoaa muun muassa runsaasti ideoita kasvisten käsittelyyn. Kasvisten valmistaminen eri tavoin lisää niiden houkuttelevuutta ja auttaa ihmisiä nauttimaan niistä enemmän.
Olipa kyseessä sitten raastaminen, höyryttäminen tai paistaminen, tarjoamme inspiroivia ideoita, jotka tekevät kasvisten käsittelystä helppoa ja nautinnollista.
- Satokausikalenterille tämä yhteistyö on juuri sitä mitä olemme aina halunneet tehdä – kertoa kotimaisen alkutuotannon laadusta ja edistää suomalaisten kasvisten menekkiä, Satokausikalenterin perustaja Samuli Karjula iloitsee.
Kampanjan kanavina toimivat Facebook, Instagram ja YouTube. Kampanjaan kuuluu myös Satokausi-TikTok, jonka avulla kuluttajia opastetaan uusien raaka-aineiden kokeilussa, suomalaisen ruuan suosimisessa ja arvostuksen kasvattamisessa.
Yhteiskampanja kestää tammikuun 2024 loppuun.
Kampanjan kanavat:
MTK
Voimaa kasviksista
Herkullista kasviskesää – Voimaa kasviksista!
Kaija Stormbom
viestinnän asiantuntija
maatalous, elinkeinopolitiikka, maaseutuyrittäjyys, elintarvikkeet ja suomalainen ruoka
+358 20 413 2385
+358 40 848 9559
aiheet: kotimainen ruoka, kasviskampanja, satokausikalenteri