Takaisin MTK ja Satokausikalenteri yhdistävät voimansa kotimaisten kasvisten käytön lisäämiseksi

Uutinen – Maatalous ja suomalainen ruoka

MTK ja Satokausikalenteri yhdistävät voimansa kotimaisten kasvisten käytön lisäämiseksi

25.05.2023

Kampanjan tavoitteena on innostaa ihmisiä valitsemaan kotimaisia kasviksia ja perunaa osaksi jokapäiväistä ruokavaliota. Kampanja sosiaalisessa mediassa tarjoaa muun muassa runsaasti ideoita kasvisten käsittelyyn. Kasvisten valmistaminen eri tavoin lisää niiden houkuttelevuutta ja auttaa ihmisiä nauttimaan niistä enemmän.

Olipa kyseessä sitten raastaminen, höyryttäminen tai paistaminen, tarjoamme inspiroivia ideoita, jotka tekevät kasvisten käsittelystä helppoa ja nautinnollista.

- Satokausikalenterille tämä yhteistyö on juuri sitä mitä olemme aina halunneet tehdä – kertoa kotimaisen alkutuotannon laadusta ja edistää suomalaisten kasvisten menekkiä, Satokausikalenterin perustaja Samuli Karjula iloitsee.

Kampanjan kanavina toimivat Facebook, Instagram ja YouTube. Kampanjaan kuuluu myös Satokausi-TikTok, jonka avulla kuluttajia opastetaan uusien raaka-aineiden kokeilussa, suomalaisen ruuan suosimisessa ja arvostuksen kasvattamisessa.

Yhteiskampanja kestää tammikuun 2024 loppuun.

Kampanjan kanavat:

MTK

Facebook

Instagram

YouTube

Tiktok


Voimaa kasviksista

Facebook

Instagram

 

Herkullista kasviskesää – Voimaa kasviksista!



Kaija Stormbom

viestinnän asiantuntija

maatalous, elinkeinopolitiikka, maaseutuyrittäjyys, elintarvikkeet ja suomalainen ruoka

+358 20 413 2385

+358 40 848 9559

aiheet: kotimainen ruoka, kasviskampanja, satokausikalenteri