null VALITSE #HYVÄÄSUOMESTA -kampanja vauhdissa

Uutinen – Kotimainen ruoka

VALITSE #HYVÄÄSUOMESTA -kampanja vauhdissa

17.4.2020

VALITSE #HYVÄÄSUOMESTA -kampanja pyörähti käyntiin uudessa tilanteessa koronaepidemian takia.  Suomalainen ruoka on nyt entistäkin tärkeämpää! Kriisin keskellä ruokaketju Suomessa toimii luotettavasti. Ruuan omavaraisuusaste on peräti 80 prosenttia. Korkeat laatuvaatimukset yhdessä valvonnan kanssa takaavat koko ketjun toimivuuden. Kampanja kehottaa kuluttajia pohtimaan ruokansa alkuperää ja opastaa tunnistamaan kotimaisen ruuan alkuperämerkin.  

Kampanja opastaa kuluttajia siihen, että kotimaisen valinnan tekeminen on helppoa, kun tunnistaa Hyvää Suomesta -merkin. Siksi kampanjaan kuuluu muun muassa leikkimielinen kuluttajatesti, jossa kuluttajat voivat testata omaa tietouttaan liittyen Hyvää Suomesta -merkkiin ja kotimaiseen ruokaan. 

Kampanja-aika on 15.4.–13.5.2020. Kampanja tehdään yhteistyössä Ruokatiedon, markkinointiviestintätoimisto Grapevine Median ja mediayhtiö Sanoma Median kanssa. Mukana on myös MTK ja muita elintarvikealan toimijoita.

Kampanjaa markkinoidaan Ruokatiedon ja markkinointialan yritysten toimesta digitaalisesti. Yhteistyökumppanit luonnollisesti ovat mukana markkinoinnissa somekanaviensa kautta.

Hashtag #HyvääSuomesta ja #ValitseHyvääSuomesta 

Sosiaalisen median profiiliin lisättävä Hyvää Suomesta -kampanjakehys ja ohjeet täältä

Lue lisää Valitse #HyvääSuomesta -kampanjasta täältä

Lähdetään joukolla kampanjaan ja houkutellaan mukaan myös omat fanit!

 

Lisätietoja:
Ruokatiedon asiantuntijat, löydät ne täältä
Heidi Siivonen, ruokamarkkina-asiantuntija, MTK, 040 568 8802
Kaija Stormbom, viestinnän sunnittelija, MTK, 040 8489 559



aiheet: ruoka, kotimainen ruoka, ruokaketju, hyvääsuomesta, ruokatieto, suomalainen ruoka, kampanja, korona, ruokaa omasta maasta, kotimaisuuskampanja

Suositellut artikkelit

Ajankohtaiset koulutukset, tapahtumat ja tilaisuudet

Elintarvikehuolto on terveydenhuollon rinnalla ollut koronakriisin keskiössä. Valtioneuvosto on linjannut, että toimiva elintarvikehuolto on yhteiskuntamme kriittistä tuotantoa, joka turvataan kaikissa oloissa....

Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK on äärimmäisen huolestunut tulevasta satokaudesta ja maataloutemme näkymistä koronakriisin vallitessa. Vaikka kotimaisen ruuan kysyntä kaupoissa on...

MMM:n, MTK:n ja SLC:n yhteistyössä vuosien 2018-2019 aikana toteuttama ruuanarvostuskampanja haastoi kuluttajat miettimään ruuan alkuperää. Kampanjan viestit tavoittivat kohderyhmän odotettua paremmin, ja sen...