Takaisin Kesän kasviskampanja jatkoi onnistuneesti kotimaisten kasvisten esiintuontia

Uutinen – Viljely ja muut kasvit

Kesän kasviskampanja jatkoi onnistuneesti kotimaisten kasvisten esiintuontia

23.09.2022

Kampanja oli jatkoa viime vuonna toteutetulle kasviskampanjalle. Päätavoitteena oli jatkaa kuluttajien kiinnostuksen herättämistä kotimaisia satokauden kasviksia kohtaan, ja kasvattaa kotimaisten kasvisten kulutusta erityisesti 18-45 -vuotiaiden kaupunkilaisten keskuudessa. 

Kampanjan kanavavalikkoon kuuluivat Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Snapchat, MTV:n netti-tv, Smartclipin videoverkosto ja ReadPeakin natiivimainokset. Kanavavalikko mahdollisti laajan näkyvyyden, tehokkaan tietoisuuden ja kiinnostuksen herättämisen sekä liikenteen ohjaamisen kasvikset.fi/hyvinvointiasuomesta -kampanjasivustolle.

Uutuutena viime vuoden materiaaleihin kampanjan keulakuva PastoriPike tuotti tällä kertaa myös itse muutamat videot TikTok ja Instagram -tileillensä, mikä mahdollisti arvokkaan lisänäkyvyyden suoraan hänen omille seuraajilleen.  
  
Kampanja-aikana kesä-elokuussa mainoksia näytettiin kohderyhmälle kaikissa digikanavissa yhteensä lähes 20 miljoonaa kertaa. Videoita katsottiin loppuun asti lähes miljoona kertaa, ja mainoksia klikattiin reilu 100 000 kertaa.  
 
Kokonaisuudessaan kampanja saavutti jälleen hienosti asetetut tavoitteet näkymällä laajasti ja vaikuttavasti kaupunkilaiskuluttajille. 

Kampanjasivut täällä. 

----------
Kampanjan toteutuksesta vastasi sisältömarkkinointitoimisto Dingle yhdessä videotuotantoyhtiö Cocoan sekä PastoriPiken kanssa. Mainoksia näytettiin digitaalisissa kanavissa kesä-elokuussa.  

Kampanja oli osa laajempaa Hyvinvointia Suomesta -konseptia, joka tuo maaseudun merkityksen näkyvämmäksi lisäten maataloustyön arvostusta kaupunkilaisten keskuudessa.  



Kaija Stormbom

viestinnän asiantuntija

maatalous, elinkeinopolitiikka, maaseutuyrittäjyys, elintarvikkeet ja suomalainen ruoka

+358 20 413 2385

+358 40 848 9559

Heidi Siivonen

ruokamarkkina-asiantuntija, kuluttajatyö

+358 20 413 2925

+358 40 568 8802

aiheet: ruoka, kotimainen ruoka, satokausi, kasvikset, sadonkorjuu, suomalainen ruoka, kotimaiset kasvikset, voimaa kasviksista, kasvis, vihannes, kasviskampanja, sato, juures, juurikas, resepti


Suositellut artikkelit

Lukijan mielipide Helsingin Sanomissa 1.12.2022 Maidolla on suomalaisessa ruokakulttuurissa merkittävä rooli juuri tuotanto-olosuhteistamme johtuen.

Nappaa talteen  herkullisimmat kotimaiset reseptit! Reseptien takana vaikuttajat Meri-Tuuli Väntsi, Melanie ja Kotiruoka.fi 

3

15.11.2022

Ruokaa meiltä meille

15.11.2022

Suomalaiset arvostavat kotimaista ruokaa erittäin paljon. Siksi haluamme, että suomalainen maatalous ja maaseutu voivat hyvin. Näin varmistamme, että kaikki meillä saavat mahdollisimman lähellä tuotettua,...

MTK ja Kurikan kaupunki järjestävät Sadonkorjuutorin Kurikan torilla lauantaina 1.10. klo 10.00–15.00. Lähituottajien myyntipisteissä on myytävänä kotimaista lähiruokaa, luonnontuotteita, käsitöitä sekä...

Avomaan kasvisten viljelijät luonnehtivat kasvisten laatua juuri nyt erinomaiseksi. Edelliskesään verrattuna olosuhteet ovat pysyneet kasvun kannalta suotuisina. Tuholaisvaurioiltakin on säästytty. Kausi alkoi...

Viime kesänä suuren suosion saanut kotimaisten avomaakasvisten kampanja tekee paluun. Hienosti toimineet kasvismainokset näkyvät kesällä somekanavissa, ja niiden lisäksi kampanja hyödyntää kampanjan kasvona...

7

09.06.2022

Kasvisten ensisadot valmistumassa

09.06.2022

Kylmä alkukevät hidasti varhaisvihannesten kasvuun lähtöä niin, että ensisadot alkavat valmistua noin viikon verran tavanomaista myöhemmin. Runsaslumisuus suojasi talvehtivia kasveja, joskin jää puolestaan aiheutti...