null Kesän kasviskampanja jatkoi onnistuneesti kotimaisten kasvisten esiintuontia

Uutinen – Viljely ja muut kasvit

Kesän kasviskampanja jatkoi onnistuneesti kotimaisten kasvisten esiintuontia

23.9.2022

Kampanja oli jatkoa viime vuonna toteutetulle kasviskampanjalle. Päätavoitteena oli jatkaa kuluttajien kiinnostuksen herättämistä kotimaisia satokauden kasviksia kohtaan, ja kasvattaa kotimaisten kasvisten kulutusta erityisesti 18-45 -vuotiaiden kaupunkilaisten keskuudessa. 

Kampanjan kanavavalikkoon kuuluivat Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Snapchat, MTV:n netti-tv, Smartclipin videoverkosto ja ReadPeakin natiivimainokset. Kanavavalikko mahdollisti laajan näkyvyyden, tehokkaan tietoisuuden ja kiinnostuksen herättämisen sekä liikenteen ohjaamisen kasvikset.fi/hyvinvointiasuomesta -kampanjasivustolle.

Uutuutena viime vuoden materiaaleihin kampanjan keulakuva PastoriPike tuotti tällä kertaa myös itse muutamat videot TikTok ja Instagram -tileillensä, mikä mahdollisti arvokkaan lisänäkyvyyden suoraan hänen omille seuraajilleen.  
  
Kampanja-aikana kesä-elokuussa mainoksia näytettiin kohderyhmälle kaikissa digikanavissa yhteensä lähes 20 miljoonaa kertaa. Videoita katsottiin loppuun asti lähes miljoona kertaa, ja mainoksia klikattiin reilu 100 000 kertaa.  
 
Kokonaisuudessaan kampanja saavutti jälleen hienosti asetetut tavoitteet näkymällä laajasti ja vaikuttavasti kaupunkilaiskuluttajille. 

----------
Kampanjan toteutuksesta vastasi sisältömarkkinointitoimisto Dingle yhdessä videotuotantoyhtiö Cocoan sekä PastoriPiken kanssa. Mainoksia näytettiin digitaalisissa kanavissa kesä-elokuussa.  

Kampanja oli osa laajempaa Hyvinvointia Suomesta -konseptia, joka tuo maaseudun merkityksen näkyvämmäksi lisäten maataloustyön arvostusta kaupunkilaisten keskuudessa.  



Kaija Stormbom

viestinnän suunnittelija

maatalous, elinkeinopolitiikka, maaseutuyrittäjyys, elintarvikkeet ja suomalainen ruoka

+35820 413 2385

+35840 848 9559

Heidi Siivonen

ruokamarkkina-asiantuntija, kuluttajatyö

+35820 413 2925

+35840 568 8802

aiheet: ruoka, kotimainen ruoka, satokausi, kasvikset, sadonkorjuu, suomalainen ruoka, kotimaiset kasvikset, voimaa kasviksista, kasvis, vihannes, kasviskampanja, sato, juures, juurikas, resepti

Suositellut artikkelit

MTK ja Kurikan kaupunki järjestävät Sadonkorjuutorin Kurikan torilla lauantaina 1.10. klo 10.00–15.00. Lähituottajien myyntipisteissä on myytävänä kotimaista...

Avomaan kasvisten viljelijät luonnehtivat kasvisten laatua juuri nyt erinomaiseksi. Edelliskesään verrattuna olosuhteet ovat pysyneet kasvun kannalta suotuisina. Tuholaisvaurioiltakin on säästytty. Kausi alkoi...

Viime kesänä suuren suosion saanut kotimaisten avomaakasvisten kampanja tekee paluun. Hienosti toimineet kasvismainokset näkyvät kesällä somekanavissa, ja niiden lisäksi kampanja hyödyntää kampanjan kasvona...

4

09.06.2022

Kasvisten ensisadot valmistumassa

09.06.2022

Kylmä alkukevät hidasti varhaisvihannesten kasvuun lähtöä niin, että ensisadot alkavat valmistua noin viikon verran tavanomaista myöhemmin. Runsaslumisuus suojasi talvehtivia kasveja, joskin jää puolestaan...