null Syö hyvää Suomesta -lihakampanja saa jatkoa

Uutinen – Kotieläimet ja maito

Syö hyvää Suomesta -lihakampanja saa jatkoa

22.10.2020

Kesällä hyvät tulokset saavuttanut Syö hyvää Suomesta -lihakampanja saa loppuvuodesta jatkoa. Kampanja jatkaa nuorten naisten laajamittaista tavoittamista pyrkien syventämään heidän kiinnostustaan suomalaista lihantuotantoa kohtaan ja viettämään enemmän aikaa kampanjamateriaalien, kuten videoiden ja infograafien parissa. 

Toistoilla ja sitoutumisen kasvattamisella vahvistamme viestin läpimenoa ja parannamme kampanjan muistijälkeä entisestään sekä myös mahdollistamme pidempiaikaiset muutokset kohderyhmän mielikuvissa suomalaisesta lihantuotannosta.

Kampanjan keskiössä ovat edelleen digitaaliset kanavat Facebook, Instagram, YouTube ja netti-tv sekä uutena lisänä Instagram Story -osio. Kampanjan toisessa vaiheessa hyödynnämme vahvasti olemassa olevia materiaaleja, mutta teemme myös viilauksia edellisestä kampanjasta saatujen oppien pohjalta. 

Uusina materiaaleina kampanjaan lisätään muun muassa maatilavideoista editoidut tiivistetymmät Instagram Story -versiot, animoiduista infograafivideoista muokatut FB-karusellijulkaisut sekä muutama interaktiivisempi Instagram Story -sisältö. Kampanjan kotina toimii vanha tuttu mtk.fi/syöhyvääsuomesta. 

Kampanjan somekasvona on toiminut ja toimii somevaikuttaja Natalia Salmela.
Kampanja käynnistyy marraskuun puolivälissä ja jatkuu aina vuoden loppuun asti.

Katso myös viime kesän Syö hyvää Suomesta -lihakampanjan aineisto tästä.  



Kaija Stormbom

viestinnän suunnittelija

maatalous, elinkeinopolitiikka, maaseutuyrittäjyys, elintarvikkeet ja suomalainen ruoka

+35820 413 2385

+35840 848 9559

Mari Lukkariniemi

liha-asiantuntija

lihavaliokunnan, sika-, siipikarjanliha- ja kananmunaverkoston sihteeri

+35840 171 9070

Saara Patama

asiantuntija

nauta- ja lammasasiat, rehuasiat

+35844 0539 285

aiheet: liha, nauta, siipikarja, sika, naudanliha, sianliha, broileri, lammas, salmonella, lampaanliha, lihakampanja, suomalainen liha, broilerinliha, antibiootti, salmonellavapaa, siansaparo, kanannokka, broilerinnokka, nokka, saparo

Suositellut artikkelit

MTK:n ja sisältömarkkinointitoimisto Dinglen kesällä 2020 onnistuneesti toteuttama Syö hyvää Suomesta –digikampanja sai jatkoa loppuvuodesta. Kampanja vahvisti entisestään erityisesti 18–40 -vuotiaiden...

Euroopan unioni on myöntänyt lähes kolmen miljoonaa euroa suomalaisen sian- ja siipikarjanlihan vienninedistämiseen kohteena Kiinan markkinat.  Hanke ”European Pork and Poultry - Quality Meat, Happy...

MTK toteutti yhdessä sisältömarkkinointoimisto Dinglen sekä suositun somevaikuttaja Natalia Salmelan kanssa kesällä reilun kuukauden mittaisen digikampanjan kotimaisesta lihatuotannosta kohderyhmänä 18-35...

Suomessa kotieläinten hyvinvointiin kiinnitetään paljon huomiota: vain hyvinvoiva eläin on tuottava.  Kotieläintuotanto on tiukasti valvottua ja säänneltyä, tuotantoketjut ovat jäljitettäviä ja...

MTK ja lihatalot kampanjoivat kotimaisen lihan valttikorteista. Kampanja tarjoaa asiallista tietoa ja totuudenmukaisia faktoja suomalaisen naudan-, sian-, broilerin- ja lampaanlihan tuotannosta. Kampanja...