null Kaikki mukaan juhlistamaan Suomalaisen ruoan päivää 4.9.

Uutinen – Kotimainen ruoka

Kaikki mukaan juhlistamaan Suomalaisen ruoan päivää 4.9.

17.8.2021

Lauantaina 4.9.2021 juhlistetaan jo kolmatta suomalaisen ruoan päivää. Päivä kokoaa kaikki Ruokatiedon jäsenet ja Hyvää Suomesta -merkin käyttäjät sekä muut ruoka-alan toimijat ja kuluttajat yhdessä suomalaisen ruoan ääreen.

Suomalaisen ruoan päivän 4.9. kunniaksi MTK ja Ruokaboksi Oy lanseerasivat Suomiboksin, jonka pääraaka-aineet ovat kaikki kotimaisia. Ruokaboksia toimitetaan koteihin yli 6000 kappaletta. MTK:n jäsenenä pääset kokeilemaan Ruokaboksipalvelua edullisemmin ja halutessasi jopa 4 boksin verran. Etusi boksissa on 10 euroa ja yhteensä siis jopa 40 euroa! Edun voit lunastaa tästä. 

 

Kuva: Susanna Valtonen, Hirvilammen luomu
Kuva: Susanna Valtonen, Hirvilammen luomu

Suomiboksit toimitetaan ma 30.8 ja ovat tilattavissa Ruokaboksin nettisivuilta 19.-24.8.2021. Edun  voit lunastaa tästä. 

Ruokaboksi ostaa joka viikko mahdollisimman paljon kotimaisia elintarvikkeita suoraan tuottajilta, ilman välikäsiä. 

Suomalaisen ruoan päivä jo kolmatta kertaa

Suomalaisen ruoan päivän tavoitteena on vauhdittaa Hyvää Suomesta -merkittyjen tuotteiden myyntiä sekä syventää kuluttajien tietämystä ja sitoutumista Hyvää Suomesta -merkkiin ja suomalaiseen ruokaan. 

Talteen

  • Kampanjan nettisivusto täällä.
  • Ruokaa omasta maasta - Suomalaisen ruoan päivä Facebookissa 
  • Somemainonta 20.7.–6.9.
  • Ulkomainonta noin 1 vko ennen kampanjaa
  • Lehtimainonta juuri ennen kampanjaa painottuen kampanjapäivään.
  • Suomalaisen ruoan päivän Instagram -live 2.9

Ruokaa omasta maasta -liput

Suomalaisen ruoan päivänä nostetaan lippu korkealle ja haastetaan kaikki suomalaiset mukaan, kukin omalla tavallamme.

  • Ruokaa omasta maasta -lippuja ja -banderolleja voi ostaa Printscorpion verkkokaupasta. Pääset sinne tästä.

Suomalaisen ruoan päivän materiaalit 
 

  • MTK:n liitoille, yhdistyksille ja jäsenille on koottu kampanjamateriaalia, jota voitte hyödyntää.  
    Löydät materiaalin tämän sivun alaosasta tai täältä. 

    Jos tarvitset apua materiaalin kanssa, ota yhteydessä henrietta.dahlman@mtk.fi
  • Kampanjan verkkosivusto

Kaikki joukolla mukaan. Tehdään YHDESSÄ suomalaisen ruoan päivästä vieläkin isompi ilmiö!
 



Kaija Stormbom

viestinnän suunnittelija

maatalous, elinkeinopolitiikka, maaseutuyrittäjyys, elintarvikkeet ja suomalainen ruoka

+35820 413 2385

+35840 848 9559

Henrietta Dahlman

viestinnän suunnittelija

Some ja digi, graafinen ilme

+35820 413 2367

+35840 920 9877

Heidi Siivonen

ruokamarkkina-asiantuntija, kuluttajatyö

+35820 413 2925

+35840 568 8802

Suomalaisen ruoan päivän materiaalit

MTK-liitot ja yhdistykset voivat hyödyntää SRP materiaaleja omassa viestin

aiheet: ruoka, kotimainen ruoka, lähiruoka, kotimaisuus, ruokaa omasta maasta, kotitalous, suomalaisuus, hyvää suomesta, suomalaisenruoanpäivä, suomalaisen ruoan päivä, ruokaaomastamaasta, tulevaisuudenruoka, ruokatrendi

Suositellut artikkelit

Tämänvuotinen Suomalaisen ruuan päivän kampanja teki päivästä ja ruuantuottajista entistäkin tunnetumpia. Kampanja tavoitti yli 1 363 000 suomalaista. Päivää vietti iso joukko suomalaisen ruuan ystäviä:...

Haluatko tietää, miksi luomu on niin suosittua Tanskassa?  Sen kertoo Tanskan suurimman vähittäisketjun Coop Denmarkin ympäristö- ja vastuullisuusjohtaja Signe D. Frese....

Oletko sinä lähiruuantuottaja? Maaseudun toimija? Tarjoamme kaikille kiinnostuneille  mahdollisuuden järjestää oma Lähiruokapäivän tapahtuma. Lähiruokapäivä on tarkoitettu kaiken kokoisille ja...

Luottamus onnistuneen ruokaviennin kulmakiviä  Yhteistyössä MTK:n, Suomen Yrittäjien, Perheyritysten liiton ja viestintä- ja sisältötoimisto Pilgrimin kanssa...

Wbinaarissa kuultin terveiset Kuluttajaliitosta, elintarviketeollisuudesta ja tulevaisuudesta! Webinaari järjestettiin etäyhteyksin, Teamsissa keskiviikkona 17.3. Jos et...

Kesällä hyvät tulokset saavuttanut Syö hyvää Suomesta -lihakampanja saa loppuvuodesta jatkoa. Kampanja jatkaa nuorten naisten laajamittaista tavoittamista pyrkien syventämään heidän kiinnostustaan suomalaista...