Takaisin Lausunto valtioneuvoston asetusluonnoksesta eläinyksiköistä eräissä maatalouden tuissa annetun valtioneuvoston asutuksen 2 §:n ja liitteen muuttamisesta

05.09.2016

Maa- ja metsätalousministeriö

Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ry kiittää Maa- ja metsätalousministeriötä lausuntopyynnöstä koskien valtioneuvoston asetusluonnosta eläinyksiköistä eräissä maatalouden tuissa annetun valtioneuvoston asetuksen 2 §:n ja liitteen muuttamisesta.

Asetusluonnoksessa ehdotetaan tukikelpoisten kuttujen määritelmän muuttamista niin, että poikimavaatimus poistetaan. MTK ry pitää muutosehdotusta myönteisenä. Se yksinkertaistaa tukivaatimuksia ja niiden seurantaa sekä hallinnon että viljelijän näkökulmasta. Muutosehdotusta munivien kanojen määritelmästä eläinten hyvinvointikorvauksessa pidetään myös oikeana.

MTK:lla ei ole huomautettavaa esitykseen.

Antti Sahi

Tanja Rajala