Takaisin North Food 7.-8.6. Espoossa ja Helsingissä

North Food 7.-8.6. Espoossa ja Helsingissä

02.06.2017

MTK täyttää tänä vuonna 100 vuotta. Juhlavuoteen mahtuu monia tilaisuuksia ja tapahtumia, ja yhdessä näistä tähytään ruoka-alan tulevaisuuteen. MTK Uusimaa ja keskusliitto MTK ovat mukana ruoka-alan startupeja ja ruokayrittäjyyttä esittelevässä kaksipäiväisessä tapahtumassa North Food, joka järjestetään 7.-8.6.2017 Espoossa sekä Helsingissä. Tapahtuma on osa kansainvälistä Start North 2017-tapahtumaa.

Tammikuussa järjestetty Startup Weekend Helsinki Food sai kiitosta ja osallistujat toivoivat jatkoa vastaavanlaisille verkostoitumistilaisuuksille. Tapahtuman ideana on tuoda yhteen ruoka-alan yrittäjyydestä kiinnostuneita erilaisia ihmisiä maaseudulta ja kaupungeista.

Tapahtuma alkaa keskiviikkona 7.6. englanninkielisellä iltapäiväseminaarilla Otaniemessä. Puhujina on tuoreita yrittäjiä, jotka kertovat kokemuksistaan ja yrittäjyyden haasteista sekä onnistumisistaan muille. Iltapäivän aikana käsitellään myös kotimaisen ruoantuotannon vahvuuksia ja yrittäjyyden vaatimuksia. Iltapäivän pääpuhujana on biotekniikan tohtori Lauri Reuter (VTT), joka tunnetaan ruoantuotannon visionäärinä. Iltapäivän aikana osallistujat pääsevät kuulemaan soluteknologian ja -maatalouden mahdollisuuksista ruoantuotannossa ja mahdollisesti suurista muutoksista ruoantuotannon menetelmissä.

Seminaarin jälkeen keskiviikkopäivä kruunataan Laurean opiskelijoiden järjestämässä BBQ- illassa Otaniemen kampuksella. Yhteinen BBQ-ilta on hyvä mahdollisuus verkostoitua ja ideoida yhdessä!

Torstaina 8.6. on tarjolla neljä eri workshopia / vierailuvaihtoehtoa:
- ruokayrittäjyysvalmennuspäivä jo toiminnassa oleville yrityksille
- tutustuminen Viikkiin, maataloustieteen laitoksen tutkimukseen
- kasviskokkikoulu
- kiertotalouspainotteinen yritysvierailu Helsieneen.

Toimittajat ovat tervetulleita seuraamaan North Food -tapahtumia!

MTK-Uusimaa ja MTK

Lisätietoja ja tarkempi tilaisuuden ohjelma: https://goo.gl/forms/P0hvM92Bx1x8H9hB2

FB: https://www.facebook.com/events/416671482053584/

Leena Saari, MTK-Uusimaa, leena.saari@mtk.fi